myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Pages

Wednesday, July 16, 2014

“ တစ္ဦးသင္ ေကာလိပ္ ”


“ တစ္ဦးသင္ ေကာလိပ္ ”
“ ေကာလိပ္ေက်ာင္း မတတ္ႏူိင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ သူမ်ားထက္ တစ္ပန္း ရႈံးသြားၿပီေပါ့ ။ ေကာလိပ္က ေပးတဲ့ ပညာမ်ိဳး အၿပင္မွာ ဘယ္ရႏူိင္ပါမလဲ ”

ဒါက သားသမီးပညာေရးအတြက္ အခတ္အခဲ ေတြ႔ေနသည့္ မိဘအသုိင္းအ၀ုိင္းမ်ားၾကား ညည္းတြားေၿပာဆုိေလ့ ရွိၾကသည့္ စကားတစ္ခြန္း ၿဖစ္သည္ ။

ကၽႊန္ေတာ္လက္မခံပါ ။ တကၠသုိလ္ေကာလိပ္ၾကီးမ်ားသည္ တုိင္းၿပည္၏
ပညမ႑ဳိင္မ်ား ၿဖစ္တာ မွန္ပါသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ဆီမွာ သင္ၾကားေပးေန
သည့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရပ္ေတြသည္ မိမိဘာသာ အုိးအိမ္မကြာ ေလ့လာဆည္း
ပူး၍လည္း ရသည္ ။ ဘာေၾကာင္းသည္လုိ ေၿပာႏူိင္ရသနည္း ။
ကၽႊန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ အိမ္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေအာင္ၿမင္စြာ
ဖြင့္လွစ္ထားႏူိင္ခဲ့ေသာေၾကာင္းၿဖစ္သည္ ။

ေကာလိပ္က ကၽႊန္ေတာ့္သမီးၾကီး ဂ်ီးန္အတြက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္သည္ ။
ထုိစဥ္က သမီးအသက္ ၁၆ ႏွစ္ ။
အဲသည္တုန္းက ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစု နယ္မွာေနၾကသည္ ။ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔
အိမ္ႏွင့္ အနီးဆုံး အထက္တန္းေက်ာင္းသည္ ဆယ္မုိင္ေက်ာ္ေ၀းသည္ ။
သမီးခမ်ာ မနတ္ ၆ နာရီခြဲ အိပ္ရာမွ ထကာ ေက်ာင္းကားမီွေအာင္
ဒေရာေသာပါး ေၿပးရသည္ ။ ညေနသူၿပန္ေရာက္လာေတာ့ ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ် ရွိေနၿပီ
ေန၀င္ေစာသည့္ ေဆာင္းတြင္းဘက္ဆုိလွ်င္ မလြယ္ ။
ညစာကုိ ၿမန္ၿမန္စားေသာက္ၿပီးေနာက္ သန္းေခါင္သန္းလြဲအထိ စာက်က္ရသည္
ၿပိးလွ်င္ အိပ္ခ်င္ ငုိက္ၿမည္းေနေသာ မ်က္လုံးကုိ အတင္းၿဖဲကာ နာရီႏႈိးစက္ေပး
ၿပီး အိပ္ရာထဲ ေလးဖက္တြား ၀င္ရသည္ ။
မနတ္တြင္ ႏႈိးစက္သံၿဖ**့ အထိတ္တလန္႔ႏူိးကာ အိပ္ရာမွ ထၿပီး တစ္ေန႔တာ
ပညာေရး ဘ၀ စရၿပန္သည္ ။
က်န္းမာေရးအတြက္ ကစားခုန္စား လုပ္ခ်ိန္မရ ။
အိမ္နီးအိမ္နား သြားလာလည္ပက္ခ်ိန္မရ ၊ ၿခံ၀င္းၿခံၿပင္ ေၿခဆန္႔လက္ဆန္႔ပင္ ေလွ်ာက္ရန္ အခ်ိန္မရ ။ ၾကာေတာ့ မိခင္က စုိးရိမ္လာသည္ ။
“သမိးေတာ့ ဒီအတုိင္းဆက္သြားေနရင္ မၾကာခင္ ေဆးရုံတင္ရလိမ့္မယ္ ။
သူ႔ကုိ ရွင္ အိမ္မွာ စာသင္ေပးလုိ႔ မရဘူးလား ”
ၿဖစ္နူိင္သည္ဟု ကၽႊန္ေတာ္ ယူဆသည္ ။သုိ႔ႏွင့္ တေန႔မွာ ဂ်ိးန္အား နံနတ္ကုိးနာရီ
တိတိတြင္ ကၽႊန္ေတာ့္စာၾကည့္ခန္းထဲ၀င္ ေန႔လည္တစ္နာရီထုိးမွ ၿပန္ထြက္ဟု
ေသာ အစီအစဥ္ၿဖ**့ ပညာေရး စတင္ၿဖစ္သည္ ။
ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ေန႔မွာ သူ႔စားပြဲေပၚသုိ႔ ပထမဆုံး စာအုပ္ သုံးအုပ္တင္ေပး
လုိက္သည္ ။ မေကာေလး၏ အက္ေဆးမ်ား ( Macaulay ,s Essays ) ၊
တာတာရန္ဒ တာရပ္စကြန္ ( Tratarin de Taeascon ) ႏွင့္ ဟပ္ကယ္ ဗယ္ရီဖ**း ( Huckleberry Finn ) ။
မေကာေလးမွာ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာၾကီး သမုိင္းက်မ္းၿပဳ ပုဂၢဳိလ္ၾကီၤး ၿဖစ္၍
သူ၏ အက္ေဆးမ်ားမွာ အဂၤလိပ္ စကားေၿပ အေရးအသားအရာ၌လည္းေကာင္း၊
မိမိအယူအဆ စာဖက္သူထံ စီး၀င္ေအာင္ စီစဥ္တင္ၿပပုံ၌လည္းေကာင္း ၊
စံနမူနာယူေလာက္ေသာစာမ်ားၿဖစ္သည္ ။
တာတာရန္ဒ တာရပ္စကြန္မွာ ၿပင္သစ္ စာေရးဆရာၾကီး အယ္လဖြန္႔ေစေဒၚေဒး ( Alphonse Daudet )၏ အထင္ရွားဆုံး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ၿဖစ္သည္ ။
ေဒၚေဒး၏ စာမ်ားမွာ ေဒသဓေလ့ အေငြ႕အသက္ ၊ လူမႈေရး ေ၀ဖန္ခ်ပ္ႏွင့္ သေရာ္ခ်ပ္မ်ားေၾကာင္း စြဲေဆာင္မႈ ရွိလွသည္ ။ ဟပ္ကယ္ဟယ္ရီဖ**းကား
အေမရီကန္ စာေရးဆရာၾကီး မတ္တြိန္း၏ ေက်ာ္ၾကားလွေသာ လူငယ္၀တၳဳတစ္
ပုဒ္ၿဖစ္၍ အေမရီကန္ လူငယ္တုိ္င္း အတြက္ မဖတ္မၿဖစ္ ၀တၳဳ ၊ ႏူိင္ငံတကာ လူငယ္မ်ား အတြက္လည္း အထူးႏွစ္သက္ရာ ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ၿဖစ္သည္ ။

ေက်ာင္းခ်ိန္ေလးနာရီ အတြင္း စာတကယ္ ဖတ္ခ်ိန္ကုိ သုံးနာရီသာ သက္မွတ္ေပးထားသည္ ။ သုံးနာရီကုိ နာရီ၀က္ ေၿခာက္ၾကိမ္ခြဲၿပီး တစ္ၾကိမ္္ႏွင့္
တစ္ၾကိမ္အၾကား ဟုိေငးသည္းေငး ေငးရန္ ေရာက္တတ္ရာရာေတြးရန္ ၊
အခ်ိန္ဆယ္မီးနစ္စီ ၊ အလယ္ပုိင္း အခ်ိန္တြင္မူ အေညာင္းအညာဆန္႔ရန္အတြက္
ဆယ္မီးနစ္ပုိကာ နားခ်ိန္ မီးနစ္ ႏွစ္ဆယ္ဟူ၍ သက္မွတ္ေပးထားသည္ ။
ေငးခ်ိန္ေတြးခ်ိန္ ဆယ္မီးနစ္ဆုိသည္မွာ ဂ်ိးန္အား မ်က္စိအေညာင္းေၿပေအာင္
ဟူ၍ ေပးထားခ်င္း ၿဖစ္ေသာ္လည္း တကယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္က သည့္ထက္ပုိသည္
ဖတ္ၿပီးသည့္စာကုိ ၿပန္လွန္စဥ္းစားသုံးသပ္မိေစရန္ ဟူေသာရြယ္ရြယ္ခ်က္ၿဖစ္
သည္ ။  စာဖတ္သူအား အစအဆုံး စြဲေခၚသြားနူိင္ခ်င္းသည္ ၀တၳဳေကာင္း
တစ္ပုဒ္၏ အရည္အခ်င္း တစ္ရပ္ၿဖစ္သည္ မွန္သကဲ့သုိ႔ ဖတ္ေနရင္းက
ခဏခဏခ်ကာ စာအုပ္ကေပးေသာ စာအုပ္ကေပးေသာ အေတြးလမ္းစမ်ားအတုိင္း လုိက္ပါစဥ္းစားမိရၿခင္းသည္လည္း စာအုပ္ေကာင္း
တစ္အုပ္၏ လကၡဏာတစ္ရပ္ၿဖစ္သည္ မဟုတ္လား ။

ကၽႊန္ေတာ္ကေတာ့ ဂ်ိးန္အား “ သမီး ၊ သည္ၾကားဆယ္မီနစ္ေတြမွာ သမီးသေဘာ ၊ ႏႈတ္ခမ္းဆုိးေဆး အေၾကာင္းၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ ဇာခန္းစိးအေၾကာင္း
ၿဖစ္ၿဖစ္ ၾကိဳက္ရာေတြး ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေအးေဆးေန ” ဟု
ေၿပာထားသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽႊန္ေတာ္သိသည္ ။ စာဖတ္သူ တစ္ေယာက္သည္
စာထဲက အေတြး ၊ စာထဲက အေၾကာင္းအရာ ၊ ထူးၿခားသည့္ စာအေရးအသား
တုိ႔ကုိ မေတြးမိဘဲ မေနႏူိင္ ။ စာ နာရိ၀က္ဖတ္ၿပီးရင္ ဖတ္ၿပီးသမွ်အေၾကာင္းကုိ
ဆယ္မီးနစ္ၿပန္ေတြးဟုဆုိလွ်င္ အလုပ္သေဘာ ဆန္သြားမည္ ။
သည္အတုိင္းလြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနခုိင္းလုိက္သည့္အခါ၌မူ အလုပ္ဟု သေဘာမထားဘဲ စာဖတ္စဥ္က စိတ္၀င္စားခဲ့မႈၿဖ**့ပင္ အရွိန္မပ်က္ ဆက္လက္
စဥ္းစားေတြးေတာမိသည့္ အေလ့အထရလာေပသည္ ။


စာေပေလ့လာမႈႏွင့္ ပတ္ပက္၍ သူ႔အား ကၽႊန္ေတာ္ ညြႊန္ၾကားခ်က္တစ္ခုေတာ့
ေရးေပးခဲ့တာ ရွိသည္ ။
စာအုပ္တစ္အုပ္စဖတ္ခါနိးတုိင္းမွာ စာအုပ္ေရးသူ အေၾကာင္းကုိ စြယ္စုံက်မ္းထဲ
လုိက္ရွာၿပီး ဖတ္ပါ ။ သူေမြးတဲ့ေန႔ ေသတဲ့ေန႔ဆုိတာေတြကုိ အတိအက်မွတ္သားစရာ မလုိဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေခတ္ေလာက္က ေမြးတယ္
ဥပမာ ၿပည္တြင္းစစ္ကာလက လား ၊ လြတ္လပ္ေရး မတုိင္မီလား ၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစလား စသၿဖ**့ အဲသေလာက္ေတာ့ မွတ္သားဖုိ႔ လုိတယ္ ။
ၿပီးေတာ့ စာအုပ္မ်ားမ်ား ဖတ္မိလာၿပီဆုိတဲ့ အခါ အခု အသစ္ဖတ္မယ့္
စာအုပ္ေရးသူဟာ အရင္ဖတ္ၿပိးတဲ့ ဘယ္စာအုပ္ေရးသူနဲ႔ တစ္ေခတ္တည္း
တစ္ၿပိဳင္တည္း ၿဖစ္တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္တုိင္းၿပည္မွာ
သူတုိ႔တုိင္းၿပည္ႏွစ္ၿပည္က အေၿခအေနဘယ္လုိ ကြာၿခားတယ္ စသၿဖ**့
ဆက္စပ္မွတ္သားတဲ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ေပးရမယ္ ။
သမုိင္းအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပဲ ။
အၿဖစ္အပ်က္ တစ္ခုအေၾကာင္း ဖတ္ရရင္ အရင္ ကုိယ္မွတ္သားဖူးတဲ့ အလားတူ
ၿဖစ္ရပ္မ်ိဳးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ဆက္စပ္ၾကည့္ရင္ ပုိၿပိး မွတ္သားမိတယ္ ။
ပုိၿပိးလည္း သေဘာေပါက္တယ္ အဲဒီအခါ သင္ခန္းစာရမယ္ ၊ ညဏ္အေၿမာ္ပုိရွိလာမယ္ ၊ ၀တၳဳမဟုတ္တဲ့ စာအုပ္မ်ိဳးကုိလည္း ၀တၳဳဖတ္သလုိပဲ
ေတာက္ေလွ်ာက္သာ ဖတ္သြားပါ ။ ဒါေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ နားလည္သလုိလုိနဲ႔
တကယ္တိတိက်က်လည္း နားမလည္လုိက္ဖူးဆုိတဲ့ စာပုိဒ္မ်ိဳး စာေၾကာင္းမ်ိဳး
ၾကဳံလာရင္ေတာ့ သည္အတုိင္း ေက်ာ္မသြားနဲ႔ ၊ ေနာက္တစ္ေခါက္ ၿပန္ဖတ္
စာေရးသူ ဘာကုိ ဆုိလုိတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ပါေစ ။
စာထဲမွာ လူ ပုဂၢဳိလ္အမည္ ၊ အေရးအခင္း အၿဖစ္အပ်က္အမည္တခုခုေတြ႔ရ
တယ္ ဆုိပါစုိ႔ ။  အဲဒီပုဂၢဳိလ္ဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါ အဲဒီအၿဖစ္အပ်က္ဟာ
ဘယ္လုိဘာညာ ကုိယ္မသိဘူး ဆုိပါစုိ႔  ။ ေလာေလာဆယ္ အမည္ကုိမွတ္ၿပိး
ဆက္ဖတ္ၾကည့္ စာအုပ္ထဲမွာ အဲဒီလူ  အဲဒီအၿဖစ္အပ်က္အေၾကာင္း  ပုိၿပိး
ရုပ္လုံးေပၚေအာင္ ထင္ထင္ရွားရွားမ်ားမ်ားစားစားေရးထားတာမ်ိဳး
ေတြ႔ခ်င္ ေတြ႔လာရလိမ့္မယ္ ။ တစ္ၾကိမ္သာေတြ႔ခဲ့ရၿပီး ေနာက္ထပ္ မေတြ႔ရေတာ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ သည္လူသည္ အၿဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းကုိ
တေန႔တာ စာဖက္ခ်ိန္ အဆုံးမွာ စြယ္ဆုံက်မ္းတုိ႔ တၿခားသက္ဆုိင္ရာ ရည္ညြႊန္း
စာအုပ္တုိ္႔ထဲမွာ လုိက္ရွာဖက္ၾကည့္ပါ ။ အဲဒါေတြဟာ သိဖူးၾကားဖူးသင့္တဲ့
ဟာေတြ ၿဖစ္လိမ့္မယ္ ”

ဤသည္ကား ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ သားအဖ၏ “ကားတစ္ (စ္)ေကာလိပ္ ”မွာ တရား၀င္ စာေပႏွင့္ ထုတ္ၿပန္ခဲ့ဘူးသည့္  တစ္ခုတည္းေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ၿဖစ္သည္ ။
တစ္ေန႔ေလးနာရီ အစီအစဥ္ကုိ ဂ်ိးန္ မေက်မနပ္ မၿဖစ္ပါ ။
သည္အတြက္ သူတခါမွ မညည္းညဴးခဲ့ပါ ။ စာဖတ္ရၿခင္းကုိ သူ တၿဖည္းၿဖည္း
ပုိ၍ ႏွစ္သက္လာခဲ့သည္ ။ ေနမေကာင္းသည့္ ေန႔မ်ားမွာပင္ အိပ္ရာထဲမွာ
သူ ဖတ္သည္ ။  အလွၿပင္ဆုိင္မွာ ဆံပင္ေကာက္ေနရင္း ရွီလာ အတၳဳပၸတၱိလုိ
စာအုပ္မ်ိဳး သူဖက္သည္ ။

အိမ္တြင္းေကာလိပ္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာပင္ ကၽႊန္ေတာ္ သူ႔ အတြက္
မူေသစာအုပ္စာရင္း ေရးဆြဲခဲ့ၿခင္းမရွိပါ ။ ေယဘုယ် သေဘာထားေလး တစ္ခုေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္ခ်မွတ္ထားတာ ရွိသည္ ။ ၄င္းမွာ ဖတ္ရန္စာအုပ္မ်ား
ေရြးသည့္အခါ၌ အေၾကာင္းအရာထက္ စာေရးသူအမည္ကုိ ဦးစားေပး
ေရြးမည္ဟူေသာ သေဘာထားၿဖစ္သည္ ။
ကၽႊန္ေတာ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သမီးအား တကယ္ဦးေႏွာက္
ေကာင္းသူ ၊ စိတ္စြမ္းအား ၾကိးမားသူမ်ားႏွင့္ တစ္ေန႔လွ်င္
ေလးနာရီမွ် ဆက္ဆံေတြ႔သိေစလုိေသာ သေဘာၿဖစ္သည္ ။
သည္လူေတြႏွင့္ အကြ်မ္း၀င္ေစလုိသည္ ။သူတုိ႔ စကားေတြကုိ သေဘာေပါက္
နားလည္ကာ သူတုိ႔ပက္၀န္းက်င္မွာ ႏွစ္သက္ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္သူ ၊ သူတုိ႔ညဏ္ရည္ အဆင့္အတန္းမ်ိဳးမွာ က်င္လည္လႈပ္ရွားႏူိင္စြမ္းရွိသူတစ္ဦး
ၿဖစ္လာေစလုိသည္ ။

သမီးအတြက္ ကၽႊန္ေတာ္ ေနာက္တစ္သုတ္ ေရြးေပးၿဖစ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ ဟတ္ဇလစ္ ( William Haz-Litt ) ၏ သိပၸံနည္းက် စဥ္းစားေတြးေတာၿခင္း
သုိ႔မဟုတ္ စဥ္းစားၿခင္း အတတ္ပညာ ( Thinking As a Science ) ၊
အီမာဆင္ ( R. W .Emerson ) ၏ အက္ေဆးမ်ား  ( Essays ) ေသာရုိး (H . D .Thoreau ) ၏ ေ၀ါလဒင္ ( Walden ) ဂိ်မ္းစ္ရပ္ဆဲလုိ၀ယ္ ( James Russell Lowell ) ၏ သုံးသပ္ေ၀ဖန္စာမ်ား ၊ ၀ီလ်ံ ဂ်ိမ္းစ္ ၏ ေဟာေၿပာပုိ႔ခ်ခ်က္အခ်ိဳ႕ ၊
ေသာမက္ကာလုိင္လ္ ၏ ရွီလာ အတၳဳပၸတၱိ(Life of Schiller ) ဟားဗက္စပင္ဆာ
၏ ေဆာင္းပါး အခ်ိဳ႕ ၊ မက္ေခးလ္ ၏ လက္တင္စာေပ ႏွင့္ အက္ဒီဆင္ ၏
အက္ေဆးမ်ားၿဖစ္သည္ ။
သမိးေလးဖက္ရႈသမွ်စာအုပ္ေတြကုိမူ မွတ္တတ္တင္ စာရင္းၿပဳစုခဲ့ၿခင္း မရွိပါ ။
အေၾကာင္းက စာဖတ္ရာတြင္ အေရအတြက္ကုိဥိးစားမေပးမိေစလုိေသာ
ေၾကာင္းၿဖစ္သည္ ။ စာဖတ္သမားတစ္ေယာက္သည္ ဘယ္စာအုပ္ထဲက ဘာရသည္ ၊ ဘယ္သူ႔ အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ားက ဘယ္လုိ ရွိသည္ ဟူေသာ အခ်က္မ်ားတြင္ အာရုံမ၀င္ဘဲ ၊ ဘယ္စာအုပ္ဖတ္ၿပီးၿပီ ၊ ဘယ္သူ႔စာအုပ္ေတြေတာ့ အားလုံးၿပတ္သြားၿပီဟူ၍ စာအုပ္စာရင္းထဲမွာ
နီ ၿပာ ခဲတံႏွင့္ ေရးၿခစ္မွတ္တမ္းတင္ေသာ အလုပ္ကုိ ပုိ၍ႏွစ္သက္သြားလွ်င္
လြဲေပၿပီ ။ ဂ်ိးန္အား စာေမးပြဲစစ္သလုိ စစ္ေဆးေမးၿမန္းခ်င္းမ်ိဳးလည္း ကၽႊန္ေတာ္တခါမွ် ၿပဳလုပ္ေလ့မရွိပါ ။ အလြန္ဆုံး သူ႔ သေဘာ သူ႔ အယူအဆကုိ
တီးေခါက္ၾကည့္တာေလာက္ပဲ ရွိသည္ ။ဥပမာ “ ဂုိေထ ( Goethe ) ကုိ သမီးဘယ္လုိၿမင္သလည္း ” ဆုိတာမ်ိဳး တခါတေလ ကၽႊန္ေတာ္ ေမးတတ္သည္
သူကလည္း သူၿမင္သည့္အတုိင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လုိရင္းကုိ္ ေၿဖသည္ ။
“ အလကား လူၾကိးပါ ေဖေဖ” ဆုိတာမ်ိဳး ။ ဂ်ာမန္စာေပပါရမီရွင္းၾကီး ဂုိေထလ္ အား ငယ္ရြယ္စဥ္က အခ်စ္ေရးကိစၥမ်ားကုိ ေၾကာင္းၿပဴကာ သူ မေက်နပ္နူိင္ ၿဖစ္ေနခဲ့သည္ ။

စာေပေလ့လာဆည္းပူးရာ၌ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ ထားရွိခဲ့သည့္ သေဘာထား တစ္ခု ရွိေသးသည္ ။ ၄င္းမွာ စာဖတ္ၿခင္းသည္ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ေမြ႔စရာ အလုပ္တခု ၿဖစ္ရမည္ဟူေသာ အခ်က္ ၿဖစ္သည္  ။
စာအုပ္သည္ ၀န္ထုတ္၀န္ပုိး ၿဖစ္သြားမွာ ၊ စာအုပ္ကုိ ေၾကာက္သြား မုန္းသြားမွာ ကၽႊန္ေတာ္ မလုိလား ။
ကၽႊန္ေတာ္သမိး ဂ်ိးန္ သည္ ေက်ာင္းတြင္ ၿပင္သစ္စာ ႏွစ္ႏွစ္သင္ဘူးသည္ကုိ ေၾကာင္းၿပဴ၍  သူ႔အား ၿပင္သစ္ ၀တၳဳမူရင္း ဖတ္ရန္ ကၽႊန္ေတာ္ ေပးခဲ့သည္ ။
သုိ႔ေသာ္ သုံးလေလာက္ စမ္းၾကည့္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ သူ မလုိက္ႏူိင္မွန္း ကၽႊန္ေတာ္ သိသြားသည္ ။
ဆက္ဖက္ခုိင္းေနလွ်င္  သူ႔အား ႏွိပ္စက္ရာ ေရာက္ေတာ့မည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင္း ၿပင္သစ္ စာ ဖတ္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္ အခ်ိန္တစ္နာရီ၌
“ ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတႏွင့္ လူမႈေရးရာ ” ဘာသာရပ္ကုိ အစားထုိးေပးလုိက္သည္။
တစ္ေခတ္တစ္ခါက လူမ်ားႏွင့္ ရပ္ေ၀းေၿမၿခား ေဒသမ်ား အေၾကာင္းတုိ႕ကုိ ဖတ္ရႈကာ လူတုိ႔၏ မတူေသာ ဓေလ့ထုံးစံႏွင့္  လူမႈဘ၀ အေၿခအေနမ်ားအေၾကာင္း ဗဟုသုတ ရရွိေစလုိေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္၏ ။
သည္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္ စတီဗင္ဆင္ ၏ ေ၀လီမာ
ေပးစာမ်ား ေလာ့ဒ္ဖရက္ဒရစ္ဟင္မီလ္တန္ ၏ ေပ်ာက္ကြယ္ေလသည့္ ပကာသနမ်ား ႏွင့္ အန္ဒေရေမာ္ရြား ၏ အက္ဒြပ္ဘုရင္ေခတ္ စသည္တုိ႔
ပါ၀င္သည္ ။

မ်ားေသာအားၿဖင့္မူ ကၽႊန္ေတာ္ေရြးေပးေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ သက္တမ္းရင့္ စာအုပ္ေတြ ၿဖစ္သည္ ။ ေခတ္ေပၚစာအုပ္မ်ားမွာ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ သမီးဘာသာ ဖတ္ရႈမိမည္သာ ၿဖစ္သည္ဟူ၍ ယူဆကာ ကၽႊန္ေတာ္ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့သည္ ။ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်ဳပ္၍ ေၿပာရလွ်င္ ကၽႊန္ေတာ့္ ေကာလိပ္
ေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ရၿခင္းသည္ ေရွ႔ဆန္ဆန္ စာၾကည့္တုိက္ တစ္ခုအတြင္း
ေရာက္ရွိေနၿခင္းႏွင့္ ပမာတူသည္ဟု ေၿပာလုိသည္ ။
ဆီးႏွင္းမုန္တုိင္းက်၍ အၿပင္ေလာကထဲ ထြက္မလည္နူိင္သည့္ ကာလမ်ိိဳးမွာ
သည္လုိ စာၾကည့္တုိက္တစ္ခုထဲ တံခါးပိတ္ၿပီး ေနရသည္ အခါ မည္မွ် အရသာ
ရွိပါသနည္း ။ အပ်င္းေၿပသည္ ၊ ဗဟုသုေတြ တစ္ေန႔တစ္ခ်ား တုိးပြားေနသည္ ။
ပက္လက္ကုလားထုိင္မွာ ထုိင္ရင္း ကမာၻအႏွံ႔ ေရာက္ေနမည္ ။
တစ္ကမာၻလုံးက လူေတြႏွင့္ ေတြ႔ေန ဆုံေန စကားေၿပာေနရမည္ ။

အဲသည္ အေနအထားမ်ိဳးကုိ ကၽႊန္ေတာ္ ၾကိတ္ၿပီး သေဘာက်ေနတာ ၾကာၿပီ ။
စင္စစ္ကၽႊန္ေတာ္သာ မဟုတ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားပင္ ေတြ႔ဖူး သတိၿပဳဖူးၾကတာ
တစ္ခု ရွိသည္ ။ ၁၈၆၀ - ၇၀  ၀န္းက်င္က လူလားေၿမာက္ခဲ့ရသည့္
တစ္ခ်ိဳ႕ပုဂၢဳိလိမ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ၿဖစ္သည္ ။
သည္ပုဂၢဳိလ္ေတြထဲမွာ အလြန္ညဏ္ထက္ၿမတ္သူ ပညာဗဟုသုတ ၾကီးမားသူေတြ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႔ရဖူးသည္ ။
သူတုိ႔ကုိ ေမးၿမန္းေလ့လာၾကည့္သည့္အခါ ေက်ာင္းပညာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ဖူးၾက ။ ငယ္စဥ္က ေပ်ာ္မႈ ပါးမႈ ၿဖ**့ အခ်ိန္ကုန္ႏူိင္သည့္ အေၿခအေနမ်ိဳးလည္း မရွိၾကဘဲ မိဘ  သုိ႔မဟုတ္  ဦးေလး ဘၾကိး စသူတုိ႔၏ ေနအိမ္ စာၾကည့္ခန္းထဲရွိ စာအုပ္ေဟာင္းမ်ားၾကားမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္ခဲ့ၾကသူေတြ ၿဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရေလ့ ရွိသည္ ။
တကယ္ စီစစ္ၾကည့္မည္ ဆူိလွ်င္ ကမာၻတြင္ ၾကီးက်ယ္ထင္ရွားသည့္ ပုဂၢိဳၾကီး
အမ်ားအၿပားပင္ စာအုပ္ပုံမ်ားၾကားမွာ ပညာကုိ မိမိဘာသာ တူးဆြ ရွာေဖြရင္း
ပညာညဏ္ၾကီးမားသူ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ႏူိင္သူမ်ား  ၿဖစ္လာခဲ့ၾကေၾကာင္း
ေတြ႔ရွိရမည္ ၿဖစ္သည္ ။
ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔၏ တစ္ဦးသင္ ေကာလိပ္သည္ ထုုိပုဂၢဳိလ္ၾကီးမ်ား ၿဖတ္သန္းခဲ့ရသည္ အေနအထားမ်ိဳးႏွင့္ ဆင္တူေအာင္ တမင္ဖန္တီး တည္ေဆာက္ယူထားၿခင္းၿဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္သည္ ။

ဇနီးသည္ကမူ သမီးအတြက္ တကယ္တမ္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိပါမလားဟု
စုိးရိမ္မကင္း ၿဖစ္ေသးသည္ ။
“ ေၿခာက္လေလာက္နဲ႔ေတာ့ သိသာထင္းရွားတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး ။သည့္ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ၿမင္လာရပါလိမ့္မယ္ ။ တကယ္ေရရွည္
ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အက်ိဳးေက်းဇူးက ေနာက္ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္မွ ထင္ထင္ရွားရွားခံစားလာရမွာ ။ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ သမီးဟာ သူလုိငါလုိ ၾကီးၿပင္းခဲ့သူေတြနဲ႕ သိသိသာသာကြာၿခားေနတာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္ ။ ”
အိမ္တြင္းပညာေရး စတင္သည့္ ရက္ပုိင္းက ကၽႊန္ေတာ္ အဲသလုိ ေၿပာခဲ့သည္ ။

ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးရလဒ္မ်ားကုိ အခ်ိန္ယူေစာင့္ဆုိင္းရမည္ၿဖစ္ေသာ္လည္း  အာနိသင္ အစအနေလးမ်ားေတာ့ မ်ားမၾကာမွီမွာပင္ ၿမင္ေတြ႔လာရသည္ ။
သမီး၏ စကား အေၿပာအဆုိ အသုံးအႏႈန္းမ်ား တုိးတတ္လာသည္ ။
“ အဲလုိေလ ၊ သိတယ္ မဟုတ္လား ၊ သူ႔ဟာက ဘာမွန္းလည္း မသိဘူး
မုိက္ေတာ့ မုိက္တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာေခၚမလဲ ” စသည့္အေၿပာအဆု္ိးမ်ိဳးေတြ
ေလ်ာ့ပါးကာ သူ႔စိတ္ထဲ ရွိသည့္ အရာကုိ အတိအက် အမွန္ကန္ဆုံး  စကားလုံး
မ်ားၿဖ**့ သုံးႏႈန္းေၿပာဆုိရန္ အားထုတ္စ ၿပဳလာသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္ ။
သူ စဥ္းစားေတြ႔ေတာ့ပုံမ်ားလည္း ပုိ၍ ရင့္က်က္လာသည္ ။

ယခင္ကထက္ ပုိ၍ ေၾကာင္းက်ိဴးဆက္စပ္ စဥ္းစားလာတတ္သည္ ။
သည္ကာလအတြင္း သူ၏ လူမႈဆက္ဆံေရး ဘ၀မွာလည္း ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတတ္လ်က္
ရွိေနသည္ ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စကိတ္စိး ထြက္သည္ ဧည့္ခံပြဲေတြ သြားသည္ ေက်ာင္းမွၿပဴလုပ္သည့္ ကပြဲမ်ားသုိ႔လည္း မွန္မွန္ေရာက္သည္ ။
အိမ္မွာလည္း သူ႔သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြ မၿပတ္၀င္ထြက္ေနၾကသည္ ။
ၿခဳံေၿပာရလွ်င္ေတာ့ အဘက္ဘက္က အဆင္ေၿပလ်က္ရွိသည္ဟု . . .
ဆူိရမည္ ၿဖစ္သည္ ။
                 ****
မည္သုိ႔ပင္ၿဖစ္ေစ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔အိမ္ ပညာေရး အစီအစဥ္မွာ အားနည္းခ်က္
ကေလးေတြ ၊ အကန္႔အသက္ကေလးေတြ ရွိေနတာေတာ့ အမွန္ပဲ ၿဖစ္သည္ ။
သိပၸံ ၊ သခၤ်ာ စတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ ခင္ဗ်ား သင္ေပးႏူိင္မလားဟု ေမးလွ်င္
မသင္ၾကားႏူိင္ပါဟူ၍ ကၽႊန္ေတာ္ ေၿဖရပါမည္ ။
သုိ႔ေသာ္ ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ အတြက္က သည္ကိစၥသည္ ၿပသာနာ မၿဖစ္ပါ ။
သမီးက သည္ဘာသာရပ္ေတြကုိ စိတ္၀င္စားသည္ မဟုတ္ ။
သည္ဟာေတြႏွင့္ ပက္သက္လွ်င္ သူ႔အဖူိ႔ ္ ေက်ာင္းမွာ ယခင္သင္ၾကားခဲ့သမွ်ႏွင့္
လုံေလာက္ၿပီၤ ၿဖစ္သည္ ။ သု႔ိေသာ္ အကယ္၍ ကၽႊန္ေတာ့္မွာ သားတစ္ေယာက္ရွိမည္ ။ သူကလည္း သိပၸံဘက္ စက္မႈပညာဘက္မွာ စိတ္၀င္းစားသူ ၿဖစ္ေနမည္ဆုိလ်င္မူ သူ႔ကုိ အိမ္မွာခ်ည္း ထား၍ မၿဖစ္ေတာ့ ။
သူ႔အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆုံးေနရာသည္ သိပၸံ သုိ႔မဟုတ္ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းတစ္ခုသာ ၿဖစ္သည္ ။
သူ႔ကို တကယ္ ၿပည့့္ၿပည့္၀၀ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတတ္ေစလုိလွ်င္ ထုိေက်ာင္းမ်ိဳးသုိ႔ ပုိ႔နူိင္ေအာင္ ကၽႊန္ေတာ္ ၾကိဳးစားရေပမည္ ။

သုိ႔တုိင္ေအာင္ ကၽႊန္ေတာ္ တစ္ခု ေၿပာခ်င္ေသးသည္ ။
သိပၸံေက်ာင္း စက္မႈေက်ာင္းမ်ားတြင္ရႏူိင္သည့္ တကယ့္လက္ေတြ႔နည္းမ်ားမွာ
ကၽႊန္ေတာ္ သင္ၾကားမေပးႏူိင္ေသာ္လည္း သူ႔ကုိ သိပၸံအေတြး ၊ သိပၸံစိတ္ဓါတ္ႏွင့္
သိပၸံသမား၏ စူးစမ္းေလ့လာမႈ အေလ့အထမ်ား ရသြားေအာင္ကား ကၽႊန္ေတာ့္ စာၾကည့္ခန္းထဲက စာအုပ္စာတန္းမ်ားႏွင့္ပင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးလုိက္ႏိူင္ပါေသး
သည္ ဟူ၍ ။
ဤသည္မွာ အတင္းကပ္၍ ေၿပာၿခင္းမဟုတ္ စာၾကည့္ခန္း တစ္ခု အတြင္း တစ္ကုိယ္တည္း ရွာေသာ ပညာ သုိ႔မဟုတ္ ပုိမုိတတ္ၾကြမ္းသူ တစ္ဦး၏  အကူအညီၿဖ**့ ရွာေသာ ပညာသည္ တန္းဖူိးမနည္းေၾကာင္း သိေစခ်င္၍
ေၿပာဆုိခ်င္းၿဖစ္ပါသည္ ။ သမီး ဂ်ိးန္ အေနႏွင့္ ေက်ာင္းမေနရသၿဖ**့ ေက်ာင္းေနဘက္ အေပါင္းအသင္းဆုိတာမ်ိဳး ( ေနာင္ၾကီးၿပင္းလာသည့္ အခါ၌လည္း ) ေက်ာင္းမွာ ရင္းႏွီး သိကြ်မ္းခဲ့သည့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းဆုိတာမ်ိဳး မရွိ
ၿဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍လည္း ေထာက္ၿပၾကစရာ အေၾကာင္း ရွိပါသည္  ။
ေက်ာင္းသြားေဖာ္ စာသင္ေဖာ္ဆုိတာမ်ိိဳး သူ႔မွာ မရွိ ၿဖစ္သြားတာေတာ့ အမွန္ပင္ ၿဖစ္ပါသည္ ။

သုိ႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတာ့ ခ်ိဳ႕တဲ့မေနပါ ။ ၿပိး လူမႈ ဆက္ဆံေရ
း ဆုိသည္မွာ တစ္ဦးခ်င္း၏ စရုိက္သဘာ၀ႏွင့္ မိမိကုိယ္ သတိၿပဴ ပ်ိဳးေထာင္ႏူိင္မႈ အေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္ ။
တခ်ိဳ႕ လူငယ္ လုံမငယ္ေလးမ်ားမွာ တကၠသုိလ္ေကာလိပ္၌ ဘြဲ႕ရသည္အထိသာ
ေနလာခဲ့သည္ ။ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းဟူ၍ မည္မည္ရရမရွိခဲ့ ။
ရင္းႏွီးေဖာ္ေရြသူ ေပါင္းတတ္သင္းတတ္သူမ်ားကား လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေလးႏွစ္
ေနလာစရာ မလုိ ၊ ေလးရက္ ေလးနာရီႏွင့္ပင္ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္ပမာ
ရင္းႏွီးသြားနူိင္သည္ ။ ထုိ႔ၿပင္လည္း တ်ိဳ႕မိဘမ်ား အေရးတၾကီး တြတ္ခ်က္တတ္သည့္ အရာတစ္ခု ရွိေသးသည္ ။ ကုိယ့္သားသမီးကုိ ေယးလ္တုိ႔၊
ဟားဗတ္တုိ႔လုိ တကၠသုိလ္မ်ိဳးၾကီး ပုိ႔လုိက္လွ်င္ ဟုိမွာ ရွိသည့္ ဘဏ္သူေဌးသား
သမၼတသား ၊ ၀န္ၾကီးသားေတြႏွင့္ ရင္းႏွီးသိကြ်မ္းကာ ေနာင္တေန႔ အလုပ္ၾကီး အကုိင္ၾကီး ရမည္ ။ ေက်ာင္းတုန္းက အဆက္အသြယ္ေကာင္းေတြကုိ
အားကုိးၿပဳကာ ေအာင္ၿမင္ၾကီးပြားသြားႏူိင္သည္ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်ပ္ၿဖစ္သည္ ။
ကၽႊန္ေတာ္ လက္မခံပါ ။ ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္း၏ အေထာက္အပံ့ကုိ
ေမွ်ာ္ကုိးေသာ စိတ္ဓါတ္သည္ လူငယ္တစ္ေယာက္အား တုိးတတ္မႈ မၿဖစ္ေစဘဲ
အညြႊန္႔သာ က်ိဳးသြားႏူိင္ေစသည္ဟု ကၽႊန္ေတာ္ ၿမင္ပါသည္ ။
ကၽႊန္ေတာ့္ တစ္ဦးသင္ေကာလိပ္ အစီအစဥ္ႏွင့္ ပက္သက္၍ အမ်ားဆုံး ကန္႔ကြက္ႏူုိင္သည့္ အခ်က္တစ္ခု ရွိပါေသးသည္ ။ “ ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ား သမီးကကုိ ပညာဗဟုသုတ ၿပည့္၀တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ၿဖစ္ေအာင္ သင္ေပးႏူိင္
တယ္ဆုိတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တုိ႔မွာက က်ဳပ္တုိ႔ သမီးကုိ ပညာတတ္ေအာင္သင္ၿပီး အိမ္မွာ အလွၾကည့္ႏုိင္ရုံသက္သက္ ထားႏူိင္တာ မဟုတ္ဘူး ။ သူ႔အတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းႏူိင္မယ့္ အလုပ္တစ္ခုရေအာင္
လဲ ရွာေပးရဦးမွာ ။ အဲဒီအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ သင္တန္းမ်ိဳး တတ္ရမွ ၿဖစ္မွာ ”
စသၿဖ**့ ေၿပာႏူိင္ပါသည္ ။

သည္အတြက္ ကၽႊန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ေၿပာစရာ ရွိပါသည္ ။ ဘယ္သင္တန္း
ဟာ သူ႔ အတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ သင္တန္းလုိ႔ ဆုိမလဲ ။ ကၽႊန္ေတာ္ေမးခ်င္ပါသည္
ကၽႊန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ သင္တန္းေတြက ေပါလွသည္ ။လူေတြကလည္း
သင္တန္း တစ္ခု တတ္လုိက္လွ်င္ အလုပ္အကုိင္တစ္ခု ေသခ်ာသြားမည္ဟု
ထင္ေနၾကသည္ ။ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ အဲသည္အတုိင္း မၿဖစ္ၾကတာကုိ
မသိက်ိဳးကြ်န္ ၿပဳေနၾကသည္ ။
ပတ္၀န္းက်င္မွာ လုိက္ၾကည့္ပါ ။ အေကာင္းဆုံး ေကာလိပ္ေက်ာင္း ၊ နာမည္ၾကီး
သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားက ဆင္းလာၿပီး သူယူခဲ့ေသာ ဘြဲ႕ သူတတ္ခဲ့ေသာ သင္တန္းႏွင့္ ဘာမွ မဆုိင္သည့္ အလုပ္မ်ိဳးေတြ ၀င္လုပ္ေနၾကသည့္ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားပါသနည္း ။ သည္ေကာလိပ္ေတြ သည္သင္တန္း
ေတြ မတတ္ဘဲလည္း သူတုိ႔ သည္အလုပ္ေတြမွာ ၀င္လုပ္၍ ရႏူိင္ၾကသည္ပင္ ။
ၿပီး တခ်ိဳ႕လူမ်ားဆုိလွ်င္ ကုိယ္သင္လာသည့္ ပညာႏွင့္ မဆုိင္သည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွာ ၄င္းလုပ္ငန္းႏွင့္ ဆုိ္င္သည့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားက ဆင္းလာခဲ့သူမ်ားကုိ ေက်ာ္လြႊားကာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ၿပဳေနႏူိင္ၾကတာလည္း
ေနရာအႏွံ ၿမင္ေတြ႕ေနရသည္ ။
သည္ကိစၥသည္ ေကာလိပ္မ်ား သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား၏ အၿပစ္မဟုတ္သလုိ ၊ ၄င္းေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ တတ္ေရာက္ခဲ့သူမ်ား၏ အၿပစ္လည္း မဟုတ္ပါ ။
ၿပသာနာ အ ရင္း ခံ ကား ေက်ာင္းသင္ပညာ၏  အစြမ္း သတၱိကုိ တကယ္
အရွိအမွန္ထက္ ပုိတြက္မိၾကခ်င္းပင္ ၿဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသင္ပညာသည္
သူ႔ တန္ဖူိးႏွင့္ သူ ရွိပါသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ၿဖ**့ကား
တံခါးမွန္သမွ် ပြင့္သြားမည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ ။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေၿပာရလွ်င္ ကၽႊန္ေတာ့္ သမီးကုိ ကုိယ္တုိင္ ပညာ သင္ၾကားေပးစဥ္က သမီးၾကီးလာသည့္ အခါ မည္သည့္ အလုပ္ကုိ လုပ္မည္
အိမ္မွာ သင္ေပးေသာ ပညာသည္ ထုိအလုပ္အတြက္ မည္သုိ႔ အေထာက္အကူ ၿပဳေစရမည္ဟူ၍ တြက္ခ်ပ္ထားခဲ့ၿခင္း မရွိပါ ။ အသိပညာဗဟုသုတ ဘက္တြင္
တတ္ႏူိင္သမ        ွ် က်ယ္၀န္း ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ရွိေအာင္ ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏူိင္ရန္သာ ရည္ရြယ္ခဲ့သည္ ။

အကယ္၍ တစ္ေန႔ေသာ အခါ သမီးၿဖစ္သူက “ ေဖေဖ ဘာလုိ႔ သမီးကုိ ဆရာ၀န္
ၿဖစ္ေအာင္ သင္မေပးတာလဲ ” ဒါမွ မဟုတ္ “ သိပၸံပညာရွင္ၿဖစ္ေအာင္ ဘာလုိ႔
သင္မေပးခဲ့သလဲ ” ဆုိတာမ်ိဳး ေမးလာမည္ဆုိ္လွ်င္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရမည္မွာ အမွန္ပင္ ။ သုိ႔ေသာ္ အဲသည္ အလုပ္မ်ိဳးေတြကုိ
သူ ေရာ္ရမ္း တမ္းတမေနဘဲ ၊ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ စဥ္းစားတတ္မႈပါ ၊
ပါးရည္နပ္ရည္ ရွိမႈ ၊ အမ်ား၏ သေဘာကုိ သိနည္းလည္မႈ စသည့္
အရည္အခ်င္းမ်ားၿဖ**့ပင္ ေအာက္ေၿခမွ ထိပ္ဆုံးအထိ တတ္လွမ္းႏူိင္သည့္
လုပ္ငန္းဌာန မ်ားစြာတုိ႔ထဲမွ တစ္ခုခုတြင္ လုပ္ကုိင္ရန္သာ သမီးေရြးခ်ယ္မည္
ဆုိပါက အိမ္ေကာလိပ္မွာ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပညာသည္ သမီးအတြက္
အမ်ားၾကီး အေထာက္အကူ ၿပဳသြားလိမ့္မည္ဟု ကၽႊန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါသည္ ။
စာၾကည့္တုိက္မ်ား စာအုပ္စဥ္မ်ားမွာ ပညာကုိ ကုိယ္တုိင္ တူးဆြရွာေဖြခဲ့ေသာ
သူသည္  ဘြဲ႕လက္မွတ္ တစ္စုံတစ္ရာ၏ က်ားကန္ေပးမႈကုိ မခံရေသာ္လည္း
လူရည္လူေသြး အရာ၌ ဇြန္းႏွင့္ခြံ႕ေကြ်းခံခဲ့ရသူမ်ားထက္ ည့ံလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ ။

လက္ေတြ႔ေလာက၌ ေအာင္ၿမင္မႈ ရ မရ ဆုိသည္မွာလည္း ဘြဲ႕လက္မွတ္ထက္
ပညာညဏ္ဗဟုသုတႏွင့္ လူရည္လူေသြးတုိ႔အေပၚတြင္သာ ပုိ၍ မူတည္ေနသည္
မဟုတ္ပါလား ။ ။ ။


ေခတ္အဆက္ဆက္ ကမာၻ႔လူမ်ိဳး တစ္ရာ့တစ္ပါးတုိ႔၏
အသိညဏ္ပညာမွန္သမွ်သည္ လည္းေကာင္း ၊
လူသားအေပါင္းတုိ႔အား ႏွစ္သက္မႈကုိေပးခဲ့သည့္
အေထြေထြ အၿပားၿပားေသာ ပုံ၀တၳဳမ်ားသည္လည္းေကာင္း
စာအုပ္မ်ားထဲမွာ အကၡရာ စာလုံးမ်ားၿဖ**့ သုိးမွီသိမ္းဆည္းၿပီး ရွိေပသည္ ။
စာအုပ္ေရွ႕ဖုံးေနာက္ဖုံးမ်ားၾကားထဲက ရတနာမ်ား ။
မေၿပာပေလာက္ေသာ အဖုိးစားနားေလး ေပးကာမွ်ၿဖ**့ သည္ရတနာေတြကို
ကၽႊန္ေတာ့္တုိ႔ ယူငင္ ရရွိႏူိင္ပါသည္ ။
တစ္ခုပဲ ရွိသည္ ။ ဘယ္ ရတနာ ဘယ္မွာ ရွိသည္ဆုိတာႏွင့္ ကၽႊန္ေတာ့္တိုိ႔ အတြက္ အက်ိဳးအရွိဆုံးၿဖစ္ေအာင္ ထုတ္ယူအသုံးခ်တတ္ဖုိ႔  ၿဖစ္သည္ ။
 ***
စာေရးဆရာ ေဖၿမင့္ ဘာသာၿပန္ထုတ္ေ၀ထားေသာ
ဦးေႏွာက္တြင္ ရင္းႏွီးၿမွဳပ္ႏွံပါ  စာအုပ္မွ
ကၽႊန္ေတာ္ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာေလးေတြကုိ
ေကာက္ႏုတ္တင္ၿပလုိက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ  ။

No comments:

Post a Comment